Ursäkta röran!

Just nu håller jag på och jobbar på att förändra designen på bloggen, därför kommer det att vara ganska rörigt under ett tag framöver. Tanken är att arkivet över blogginläggen ska finnas utanför den ruta som du nu ser; men det krävs lite funderingar för att jag ska lyckas hitta rätt kod. Jag hoppas att jag ska vara klar med detta så snart som möjligt. Tills dess får du tyvärr stå ut med att bloggen har det här utseendet.

fredag 11 mars 2011

2011-03-11 | you'd never tell

Vill du få besked när bloggen uppdateras? Följ via bloglovin' här!

När jag kom till stallet idag passade jag på att försöka få lite bilder på de nya hästarna, men tyvärr lyckades jag inet få till några bra. Helix var en riktigt trevlig filur som gärna kom fram och skulle mysa och prata. Olle och OC höll sig på avstånd och den där jättefina 2åringen Frida var väldigt nyfiken och framåt. Bekantade mig lite med dom innan jag började fixa iordning sakerna och mockade åt Ruben. Hans box är så liten att det är jättesvårt att lyckas pricka skottkärran, måste komma på något bättre sätt att ställa den på. Jag har som skrivet inte haft något upplägg för veckan utan har bara låtit det följa med strömmen. Det råkade bli två vilodagar i rad.

Men idag gjorde jag något som jag inte gjort på 4 månder, och Ruben inte har gjort på ännu längre tid. Jag red. Vid första uppsittningen brallade Ruben och tog några bocksprång, och sedan var det som han tänkte; nu kör vi och skrittade på i rask takt. Det verkade inte alls vara ansträngande för Ruben att bära runt på mig idag, han hade en grymt bra framåtbjudning. När jag tyckte att det räckte för en stund så tyckte han att jag sackade ner honom för mycket. Därför satte jag upp igen, han stod lugnt under uppsittningen och skrittade därefter i ett bra tempo. Då jag styrde hem tyckte han att vi minsan skulle rida en sväng till, det blev ut mot Järbovägen. Där insåg Ruben att hans polare var på andra sidan åkern och blev lite uppjagad.

Det var också enda gången jag tyckte det kändes ansträngande för honom att ha mig på ryggen. Jag kände hur hans andning blev snabbare och han spännde musklerna, men när han väl insåg att jag styrde hemåt så lugnade han ner sig och det gick bra. När jag tog av honom skrittäcket var han inte alls så svettig som jag hade tänkt mig att han skulle vara. Ruben fick sitt fina våffeltäcke och regntäcke på sig innan han gick ut i hagen igen och han såg så nöjd ut. Han verkade tycka att det var roligt att få arbeta lite hårdare och anstränga sig lite mer än vanligt. Så nu funderar jag på om jag ska lägga in lite ridpass i framtidens planer när jag är hemma igen. Det vekar ju i alla fall vara något som han ser otroligt positivt på. Inte har han ont i bakpartiet, det verkar ha varit som vi trott; överansträngning.

and i was blessed and i've forgotten how to love
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

» Kommentera inte att jag är "för stor" för att Rida Ruben, jag har djurskyddshandläggaren Mona Rönnings utlåtande om saken.

» Du får självklart kommentera vad du tycker om det jag gör, men i den benämning att du tycker som du gör och inte predikar om vad som är rätt och fel.

» Kommentarer med tips om tävlingar är självklart välkommna, jag tycker om att delta i diverse olika tävlingar för nöjes skull.