Ursäkta röran!

Just nu håller jag på och jobbar på att förändra designen på bloggen, därför kommer det att vara ganska rörigt under ett tag framöver. Tanken är att arkivet över blogginläggen ska finnas utanför den ruta som du nu ser; men det krävs lite funderingar för att jag ska lyckas hitta rätt kod. Jag hoppas att jag ska vara klar med detta så snart som möjligt. Tills dess får du tyvärr stå ut med att bloggen har det här utseendet.

fredag 11 mars 2011

2011-03-11 | lost in your eyes

Vill du få besked när bloggen uppdateras? Följ via bloglovin' här!

Just nu sitter jag i skolan och väntar på att min mentor ska dyka upp med besked om när vi ska ha möte. Jag har ingen lärare under den här lektionen utan studerar själv, inför ett prov som jag förmodligen inte kommer att få göra förän nästa brytdag. Det är inte allt för långt kvar till lunch just nu, och jag är redan väldigt intresserad av vad det är för efterrätt jag får. Men jag har inte orkat bry mig om att kolla upp det. Igår kväll orkade jag inte skriva något och förmiddagen har jag ägnat till att skriva ut saker åt älskade mamma och även skrivit ett brev med saker som Ida ska tänka på när hon ska ta hand om Ruben när jag är borta. För tänk, på Söndag lyfter vi och flyger mot varmare breddgrader!

Men i alla fall, det jag tänkte skriva om idag var att vi var och hämtade hästarna igår. Det var något av det häftigaste jag har varit med om när lastbilen körde in på den där lilla gården utanför Horndal. Så många fina hästar! Det gick i ett sjukt snabbt tempo när hästarna lastades av och vi som skulle ha fyra hästar med oss hem fick ju lite problem. En av hästarna, Olle som vi kallar honom, han ville inte alls gå in i transporten. Jag fick stå och försöka locka in honom bra länge, men det gick inte. Jag tror att OC var lättast att lasta, Helix var också duktig på att gå in. Men Olle han vile inte. Frida höll på att sätta sig, men skötte sig i alla fall ruskigt bra, om vi bortser från att hon stod på bakbenen när hon kommit av lastbilen.

Men när dom väl var inne så gick det bra att få hem dom, det var inga problem att få dom i stallet. Min lilla pojke var hejvild och skulle inte alls stanna kvar i sin nya box, han ville följa med sin älskade Wickan som nu står i andra änden av stallet. Ruben gjorde verkligen allt för att försöka ta sig ur sin nya box, men när nya tjejen kom in var han helt fokuserad på att hälsa på henne istället. OC hade inga som helst planer på att hälsa på den där lilla tjocka saken i hörnet utan var mer intresserad av sin mat. Ruben var något på spänn och tyckte allt var jätte intressant, jag undrar jag hur det gick för Ingela att släppa ut dom imorse? Herr pip var nog på nådigt humör kan jag tänka mig. Ska bli intressant att få se hur det är när jag kommer till stallet idag.

Kameran är med och den här gången har jag också lyckats att få med mig mitt minneskort så att jag kan fotografera. Förmodligen blir det en kort sväng ut med Ruben idag och sedan ska jag åka till Hoforsbacken och ha en spontan skidlektion med Johannes. Jag känner redan att det inte kommer vara mjukt och skönt som jag vill ha det när jag ska åka skidor.. Får hoppas på det bästa, jag vill inte bryta ett ben eller två ikväll. Lite tråkigt är det att det inte är de vanliga tiderna som brukar vara när det är uthyrt på Fredagar, vanligtvis är det 19-23, men ikväll är det tydligen 18-22. Blir nådiga kontraster att åka skidor här för att snart ligga på sandstranden i Thailand.

<
Jag kommer sakna min prins under de två veckor jag ska vara utan honom, men han väntar på mig när jag kommer hem igen.

closing my eyes till you chase my thoughts away to a place
where i am blinded by the light but it's not right

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

» Kommentera inte att jag är "för stor" för att Rida Ruben, jag har djurskyddshandläggaren Mona Rönnings utlåtande om saken.

» Du får självklart kommentera vad du tycker om det jag gör, men i den benämning att du tycker som du gör och inte predikar om vad som är rätt och fel.

» Kommentarer med tips om tävlingar är självklart välkommna, jag tycker om att delta i diverse olika tävlingar för nöjes skull.