Ursäkta röran!

Just nu håller jag på och jobbar på att förändra designen på bloggen, därför kommer det att vara ganska rörigt under ett tag framöver. Tanken är att arkivet över blogginläggen ska finnas utanför den ruta som du nu ser; men det krävs lite funderingar för att jag ska lyckas hitta rätt kod. Jag hoppas att jag ska vara klar med detta så snart som möjligt. Tills dess får du tyvärr stå ut med att bloggen har det här utseendet.

torsdag 10 mars 2011

2011-03-10 | the one for me

Vill du få besked när bloggen uppdateras? Följ via bloglovin' här!

Nu har det gått några dagar sedan sist jag och Ruben var ut på en promenad eller tömkörningstur tillsammans. Igår fick stallägaren mocka åt Ruben eftersom jag var tvungne att åka till Bollnäs en snabbsväng och var sedan på Årsmöte i Hoforsbacken, nu har vi fått en ny ordförande där och hoppas på goda förändringar. Ikväll är det spännande, då åker vi för att hämta hästarna som är påväg över från Irland! Förmodligen är dom redan i Sverige just nu och påväg upp genom landet. Jag ser verkligen fram emot det här och hoppas att det är trevliga hästar. Spirit of Freedom kommer även jag att hjälpa till lite med. Det ska övas på att lyfta hovar, invänjas med bett och sadel osv. Så det fick jag erbjudande att hålla på med och inte kan man låta bli att tacka ja till det.

Nu medans jag väntar på bussen till tåget som ska ta mig till skolan råkade jag snubbla över ett videoklipp som Ingela länkade på facebook. Medans jag tittade på det satt jag och log, det finns inte så mycket att göra. Den där lilla flickan verkligen älskar hästen och det syns att hästen är rädd om flickan. Åh, tänk om Ruben kunde vara sådär försiktig också? Nej men nu är det dags för mig att springa ner och klä på mig, jag ska släpa runt på en stor kartong äpplen idag innan jag kommer till stallet. Lagom tungt att bära runt på, men är man envis så är man och då tar man den smällen.



you can take my heart forever if you like.

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg, ta gärna en titt in på vår blogg där vi om våra ponnyer.
    Frågestund är också uppe på bloggen !

    Är du sugen så kan vi följa varandra via bloglovin ?

    http://dressyrteam.blogg.se

    SvaraRadera

» Kommentera inte att jag är "för stor" för att Rida Ruben, jag har djurskyddshandläggaren Mona Rönnings utlåtande om saken.

» Du får självklart kommentera vad du tycker om det jag gör, men i den benämning att du tycker som du gör och inte predikar om vad som är rätt och fel.

» Kommentarer med tips om tävlingar är självklart välkommna, jag tycker om att delta i diverse olika tävlingar för nöjes skull.