Ursäkta röran!

Just nu håller jag på och jobbar på att förändra designen på bloggen, därför kommer det att vara ganska rörigt under ett tag framöver. Tanken är att arkivet över blogginläggen ska finnas utanför den ruta som du nu ser; men det krävs lite funderingar för att jag ska lyckas hitta rätt kod. Jag hoppas att jag ska vara klar med detta så snart som möjligt. Tills dess får du tyvärr stå ut med att bloggen har det här utseendet.

måndag 7 mars 2011

2011-03-07 | rooftops

Vill du få besked när bloggen uppdateras? Följ via bloglovin' här!

Igår tvivlade jag på om jag skulle fortsätta kämpa med Ruben, idag fick jag en sån här upplevelse där jag känner; fyfan vilken underbar ponny! Ibland har han sina oerhört dåliga dagar då han bara ska bråka och vägrar söka kontakt, idag var det tvärt om. Det var minimalt med bråk över när vi skulle vända och gå hem. Det krävdes ytterst lite övertalan när han stannade och vägrade gå. Han sökte mycket kontakt och ville inte bli tömkörd utan gick för den mesta delen sida vid sida med mig. Jag lät honom få som han ville, därför promenerade och tömkörde vi i omgångar.

Ruben var oerhört känslig och lugn idag, tömmarna låg bara i mina händer och han drog inte. Direkt han kände att jag började slira och tappa balansen, på grund av isgator, så saktade han in ännu mer så jag fick gå lugnt. När han blev osäker och lite rädd för skrämmande saker efter vägen stannade han och väntade in mig så vi gick tillsammans förbi. Men han tog inte stöd av mig på så sätt att han tryckte mig framför sig eller gick slickad vid min sida. Han bråkade inte heller inne i stallet och var nästan glad att bli stretchad efteråt. Vanligtvis brukar han fäkta ganska bra med frambenen och försöka komma undan. Men nu verkar han ha insett att det faktiskt är skönt.

Det jag glömde skriva igår var att Rubens nya box är uppbyggd och på Torsdag kommer han flytta in i den. Samtidigt som vi åker för att hämta de nya hästarna. Det är väldigt spännande nu. Jag har dessutom erbjudit Karin att använda mina sadlar på sin ponny så vidare att någon av dom passar. Kan ju vara skönt att få låna sadlar tills man hittar en som man vill köpa. Ibland ångrar jag vissa beslut jag har tagit, men just nu känns det bra ändå. Någon dag i veckan ska vi också åka iväg för att hämta hem mer hö, det kommer ju gå åt ännu mer nu när det blir 4 nya hästar.

standing on the rooftops, everybody scream your heart out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

» Kommentera inte att jag är "för stor" för att Rida Ruben, jag har djurskyddshandläggaren Mona Rönnings utlåtande om saken.

» Du får självklart kommentera vad du tycker om det jag gör, men i den benämning att du tycker som du gör och inte predikar om vad som är rätt och fel.

» Kommentarer med tips om tävlingar är självklart välkommna, jag tycker om att delta i diverse olika tävlingar för nöjes skull.