Ursäkta röran!

Just nu håller jag på och jobbar på att förändra designen på bloggen, därför kommer det att vara ganska rörigt under ett tag framöver. Tanken är att arkivet över blogginläggen ska finnas utanför den ruta som du nu ser; men det krävs lite funderingar för att jag ska lyckas hitta rätt kod. Jag hoppas att jag ska vara klar med detta så snart som möjligt. Tills dess får du tyvärr stå ut med att bloggen har det här utseendet.

lördag 5 mars 2011

2011-03-05 | weightless

Vill du få besked när bloggen uppdateras? Följ via bloglovin' här!

För tillfället har jag fått lite ny information om hästarna som kommer från Irland. På Torsdag ska jag åka med Ingela till strax utanför Avesta och hämta dom, ska bli väldigt intressant. Har sett bild på en av hästarna och film på en annan, den som jag fick besked om att hon köpt först har jag tyvärr inte fått sett. Dock har jag fått lite information om hästarna, och även namn. Jag fick också vara med och tycka och tänka om namnet på en av hästarna. Och det ena namnet som hon hade som förslag var verkligen givet för hästen, det var en Helix! Så alltså, på Torsdag kommer hästarna nedan (samtliga tillsalu) att dyka upp i stallet tillsammans med en ponny som Karin har köpt.

~ Oells Boy (Olle) - skimmel valack -06, okänd härstammning.
~ Roscommon Helix - brun valack -06, e: Doranstown Hallo  ue: Creggan Emperor.
~ Spirit of Freedom (Frida) - svartskäck sto -09, e: Sempers Spirit  u: Ebony & Ivory.

Samtliga hästar, förutom Frida, ska ha varit i ganska dåligt skick på auktionen och Helix blev ganska så brutalt spöad när han visades upp eftersom han inte var tillräckligt allert. Helix ska tydligen vara en sådan häst som jag trivs med, en skogsmulle med ett stort hjärta. Frida har endast blivit hanterad av människor i 14 dagar, men är väldigt lugn och harmonisk. Så jag ser verkligen fram emot att dessa filurer dyker upp. Spännande! Så på fredag hoppas jag på att kunna fotografera lite bilder och kanske hinna visa några innan jag åker utomlands, det är bara en vecka kvar nu!


Roscommon Helix, Irish Hunter. Bilden är lånad från Ingela (stallägaren min).

and this is my reaction to everything i fear 'cause i've been going crazy, i don't wanna waste another minute here.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

» Kommentera inte att jag är "för stor" för att Rida Ruben, jag har djurskyddshandläggaren Mona Rönnings utlåtande om saken.

» Du får självklart kommentera vad du tycker om det jag gör, men i den benämning att du tycker som du gör och inte predikar om vad som är rätt och fel.

» Kommentarer med tips om tävlingar är självklart välkommna, jag tycker om att delta i diverse olika tävlingar för nöjes skull.