Ursäkta röran!

Just nu håller jag på och jobbar på att förändra designen på bloggen, därför kommer det att vara ganska rörigt under ett tag framöver. Tanken är att arkivet över blogginläggen ska finnas utanför den ruta som du nu ser; men det krävs lite funderingar för att jag ska lyckas hitta rätt kod. Jag hoppas att jag ska vara klar med detta så snart som möjligt. Tills dess får du tyvärr stå ut med att bloggen har det här utseendet.

måndag 28 februari 2011

2011-02-28 | like a blind man

Vill du få besked när bloggen uppdateras? Följ via bloglovin' här!

Just nu sitter jag i Kungsgården och är hästvakt, på sätt och vis. Jag tar hand om Ruben och Wickan medans Ingela är på Irland och tittar på massor med vackra hästar! Jag hoppas att jag någon gång i framtiden kommer kunna jobba ihop lite pengar och kunna följa med, det hade verkligen varit sjukt kul att besöka Cavan Equestrian. Men just nu tar jag hand om hästarna, och den stationära datorn här klarar inte skriptet på min blogg. Men nu sitter jag och Bossebus och tittar på tv och myser lite. Men jag tänkte att jag skulle uppdatera lite angående det problem som vi haft med hästarna; rädsla för rovdjur.

Igår morse var jag nämligen ner och tittade efter spår vid ån, jag hittade väldigt mycket spår efter räv. Men också fyra gropar som skulle kunne betyda att de fyra lodjur som vi hört att har vandrat från Storvik mot Kungsgården. Men tyvärr är spåren nere vid ån för otydliga för att vi ska kunna avgöra vad de kommer ifrån. Det har ju nästan gått en vecka sedan händelsen inträffade, men det är mest troligt att det har varit just de lodjuren. Men nu har det varit lugnt med spår, även lite små spår efter en räv finns utanför stallet. Hästarna har blivit mycket lugnare just nu och går runt lite i hagen. Det hö som legat hela veckan var borta igår kväll när jag skulle ta in dom.

Både Wickan och Ruben börjar känna sig lite tryggare nu, i alla fall så länge som det är ljust ute. Peter berättade att dom hade blivit oroligare när det blev mörkt och när han hade lyst för att se om han kunde se några ögon nere vid ån hade dom blivit väldigt oroliga. Men dom är ändå nyfikna och verkar vilja gå till den nedre delen av hagen i alla fall. När jag var där och letade efter spåren så stod dom båda två och var väldigt nyfikna på vad jag gjorde. Helst hade dom nog försökt följa med ner och sett att det inte var något farligt där nere. Men dom får vänta tills Ingela kommer hem igen; ingen av oss vill se till så att samma sak händer igen. Och allra helst vill vi inte att några hästar ska vara på rymmen igen.

Nu på förmiddagen har jag gjort klart allt i stallet och även lagt märke till att de är lugnare även på natten. Ruben är inte lika grisig som han har varit sen i Tisdags och även Wickan har börjat göra sina behov på den "vanliga platsen". Jag har även varit väldigt noga och vägt allt hö som jag har lagt ut i hagen och donat. Höpåsar för resten av dagen gör jag alltid klart så tidigt som möjligt. Vi får se om Cassie tänker dyka upp något i veckan, annars har jag fått erbjudande att rida Wickan. Och det hade faktiskt varit oerhört  roligt att testa rida henne. Men jag tror att det är lite för mycket häst för mig, även om jag älskar stora och grova hästar så är hon nog lite för mycket. Hur allt blir återstår att se. Nu väntar jag på att Peter ska komma hem så ska vi laga lite mat.

Men jag sitter också och skrattar åt det faktum att Wickan tidigare har verkat orolig över Rubens godisboll som han har haft över nätterna. Dock börjar jag tro att hon är lite avundsjuk eftersom hon verkar ha förstått att det finns något gott i den där. Idag valde jag att lägga ut den i hagen som lockbete så att de skulle röra sig lite mer. Ruben var snabb fram, men Wickan var inte sen att komma efter och mota bort honom. När hon väl fick tag i det godis som ramlade ut blev hon helt besatt av bollen. Stackars Ruben fick inte ens smaka, och inte fick han putta på bollen heller. Jag hoppas att han får lov att bråka lite med Bollen senare också, den tillhör ju faktiskt honom även om Wickan gärna la beslag på den. Nej nu borde jag återgå till att mysa med Bossebus.

not like you didn't know that i said i love you and i swear i still do

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

» Kommentera inte att jag är "för stor" för att Rida Ruben, jag har djurskyddshandläggaren Mona Rönnings utlåtande om saken.

» Du får självklart kommentera vad du tycker om det jag gör, men i den benämning att du tycker som du gör och inte predikar om vad som är rätt och fel.

» Kommentarer med tips om tävlingar är självklart välkommna, jag tycker om att delta i diverse olika tävlingar för nöjes skull.